KLIK-KLIK

Friday, December 24, 2010

F.U.T.S.A.L

Lme nye ase aq x jenguk blog aq..huhuhu...hmmm..prkmbangan trbru aq skrg pas abis stdy..aq da dptkn kje..wlaupun kje bese ini da ckup tuk tmpung wit poket aq...hukhuk...start kje kul6.30am-5.00pm..blik je mah tvt y sllu aq bt ialah bermain FUTSAL..nk shtkn bdan y da lme x brsukan..konon je kowt...huhuhu...1 time lucu gler kowt...dpt bola trus tndang je..y brnsib bek kene..tapiiii...byk y x kene,,pe lg...riuh jela...huuhuhuu..nsb bek men nge geng prmpuan futsal kg aq...xla kekok sgt..kdg2x mlm pom kte owg men...smgt pnye psal..huhuhu...

Nk djdikan cerita 1 mlm mse men ftsal...pnye la asyik duk gelecek bola...nk tndang msuk gol..aq y trsungkur...mak oiii,,,skit gler ltut aq...perhhhhh.....lebam soiittt...mtk tkar trus blik mah...tp aq xsrik pown...coz ptg nie nk men lg...hikhik....

Wednesday, December 1, 2010

jalan-jalan..

perhhh...lps je kursus UBS ptg 2 aq trus naek KL..1 time naek bas sowng2..tkut pom ad...hahaa..smpai kn mak sdra aq y lbey2..tkut jd pape kt ank sdara dye..huhu...nsb bek duk lam bas tepi gurl..sng skit nk brtnya.,smpai je KL dlm kul 11 mlm..trus tido..pnt gler...
tgh syok duk lyn mmpi...de y dtg kjut suh bgun...potong btol la...brciap2 ala kadar trus p PUTRRAYA abik some1...pas pad 2 trus mnuju k PD, N9...dlm kete asyik tido aje..mgkin ltih sgt kot...hahaha..alamak rugi gler p PD x bwk pape...ish,,,smpt bergmbar je...hukhuk...slpas puas duk c2...trus blik KL..trus cri brg2 tuk wat souvenior kwen.cri pnye cri..kdai pom da byk msuk ttp xjmpe..adoiya...da x lrt cri trus p shopping kt jln TAR...akhirnya dpt jgak bli kmja y da lme aq iginkan...nsb bek de y lanje...slmt duit aq...amin~~~
mlm 2 shopping lg kt IKEA...beh gler,,,law la de byk wit da lme aq borong seme y ad kt c2...hurmmm,,,,da puah duk c2...bliik umh da tgh mlm..cmpur nge jem lg...smpai umh trus tido tnpa tkar bju...da la sok nye nk p jln lg...esok knnye..p MASJID INDIA...cri brg hntaran kwen,,,pas pd 2 trsrmpak nge kwn lme..pe lg..mtk dye join skali la...nk sgt p jln2...settle je kt c2...kte owg trus pg k 1 UTAMA...perh...4 jam kt sne blom ckup tuk round...tp dsbbkn kaki da skit..bli pe y ptt rus blik....smpat jgak aq bli kardigan pndek...huhuhu...msuk je kete emg da xlrt sgt..pnt gler kot,,nsib bek x smpai mntah..hahaha..y pling beh nye...sblom blik de owg lanje PIZZA...beh gler...mklumla owg lanje...mam smpai knyang terus tido x igt dunia...zzzZZZZ

fuh...

slpas brhmpas pulas 2 thn..akhirnya..xcye ase...da abis blajr..nk djdkan cter pas je 1 mggu tmt stdy..aq paksekn dri mengikut kursus UBS...fuh,,,smgat kot,,,tup2 ble da pg,,bwu taw cmne la krsus 2..udak kls aq wape krat la sgt..y len seme dak akaun..rndah dri la jawabnya..hahahaha~~

geng UBS



mau xpnt wei...kursus nie start kul 8 sapa 5..blik2 trus tdo...pastu kne jwb exm 3x..ish22..cm trseksa pom ad...yela..xtaw asas akaun..tibai jela cm ne...hahaha..dlm xsdar time kursus 2 rsult kuor...bapok brdbar..tkut gler...kwn2 y skli nge kursus 2 seme nye gempak gler result...3.8 la...ish3x..tp alhamdulilah...aq pom xtrkcuali..huhuhu...amin~~~

Wednesday, November 10, 2010

S.E.L.A.M.A.T.

Fuh!!! akhirnya...merdeka!!!.cam2 prsaan tmbul slps mjwb pper last td...hmmm..epy, cedey, seme brcmpur mnjdi 1..sblom brpsah seme duk salam2x, kis2x, pluk2x n seumpanya..mklumlah smuanya gurl, xksh la..ahaks...



ghairah tgk owg len da angkut brg2.mlm 2 terus je kmas pe y ptt..perh!!bykknya brg..ahaks...

blik kg...yeyyee..

xsmpai wpe jam lg nk blik...hahaha.

 cptnye mse brlalu..ble  igt2 blik cm xcye jee..da abih upernye..ahaks..xde nk bgun pgi prgi kls..xde da nk jwb kuiz, test, asgment..mke sowng2 ketat je...seme 2 da tggl knangan..

hmm..tayunk kowang....

trigt glgat geng2 DSK 4B y gler2x....luv u all la..byk y brlaku spnjang kte kt cnie..byk tvt kte jyakan sem nie ea..emg epy gler..phit, mnis seme ad...emg enjoy!!jge dri leklok....kwen 2 pndai2 la jmput..pape hal aq doa kn tuk kowng smua..jmpe KONVO thn dpn seme!!!

my classmate....

 hurmm...smua y aq dpt kt cni mnjdi kngan y trindah..TQ SEMUA!!!

Sunday, November 7, 2010

F.I.N.A.L.Y.E.A.R.



cm de y krg 1 la..hmmmm..



Akhirnya..slps 2 thn duk pg kls blik kls...da tbe mse tuk final year..huh!! menyeramkan btol.. 
ne taw x llus k???nk repeat 1 sem mai ai xmao daa..nie pom da btol2 mnduga hdup aq..brjauhan dgn fmly, btol2 bt aq trPK y hdup x sllu nye indah..cm2 pnglamn kte dpt..xde wit nk mam la.kne bli itu ini..(xtrmsuk KEHENDAK lg..huhuhu)

mke stdy akaun..huhuhuhu..



hmmm....syukur da 3 pper lps...tgl 3 pper lg..ish2..tol2 xsbr nk abis kn mde2 niee....cptlah mse brllu..hihihi..hurmmm soK kne jwb 2 pper skli gus..hbt dos ase..mtk2 la Ok..nie dlm duk stdy KEUSAHAWAN aq smpt lg mnyelit..rhtkn otak smbil mam roti cicah air nscafe...perrhhh!!!(igt mse mam ptg brsme EB n BB) smbil2 2 duk usha2 blog..huhuhu...

msti skunk mber2 aq duk brhmpas plas stdy..yela ne ley men2 FINAL YEAR OK!!pas pd nie seme da bwk hluan msg2..dgr2 cter de y nk kwen la.. smbung blik..aq lak of coz la KEJE dlu...huhuhu...hmmm...k la mse rht da tmt,pape pon..aq doakan smua y nk jwb exm sok gudluck!!! 


Saturday, November 6, 2010

"RAHSIA KITA BERDUA"

kowg pnh igt kn aq ckp y de sowg boy ksi lagu kt aq kn.....aq btol2 ske lgu 2...lgu itu mengisahkn aq n dia..dye btol2 care ttg aq..time seadnya aq gini...kdg2 ble owg y tgk antra aq n dye..owg msti ksian kt dye asyik kne je dr aq...hahaha..tp nk bt cm ne..wlw g2 kami ttp epy go lucky..hnye dye y taw aq cm ne..n aq taw dye cm ne..hihi..kdg2 lucu gak..

RAHSIA KITA BERDUA

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

saya kenal sayang saya”
Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

ske x???hihihi..mgkin hnye y prgai cm aq je kot y ske lgu nie...pe2 hal aq akn hargai pe y aq da dpt... (^_^)


AKU TETAP AKU..

Aq xksh owg nk ckp pe sal aq krna aq taw sape aq..hnye y btol2x knl aq taw aq cmne..
ckp kasar, kaki kutuk, ske mlwan ckp, ble ktawa mai ai xigt dnia..gler2..xmalu la...seme ttle truk2 aq dpt..ahaks2..hbt gler kot...huhuhu..aq xcm ppuam len,y lmah lmbut,ckp sopan, ayu..eeeee cm geli je ek...ble dpk2 blik cm truk je ek..tp nk wt cmne emg da cm nie..xley nk ubh..aq lbh slesa cm nie...
Smpai 1 mse..de sowg laki bg sbuah lagu kt aq...lgu 2 emg sg2t sesui dgn prgai aq y gler2...1 dgr lgu 2 emg xphm..be da dgr byk kali bwu aq phm..trharu gler smpai thp nk ngeh...xsngke owg cm aq de jgk y syg..hihihi..pas dr awi 2 aq da PK bia la aq jd dri aq sndiri..peduli owg kte...krna
"AKU TETAP AKU"



Friday, November 5, 2010

rahsia di sebalik "SENYUMAN"


senyum 33333....

  1. Senyum dan ketawa merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman di mana dapat merangsang seluruh tubuh dan mampu memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan juga hormon-hormon.
  2. Memulakan hari dengan senyuman bukan sahaja berupaya menceriakan hidup tetapi memberi banyak kebaikan kepada kesihatan. Apabila kita tersenyum, badan turut 'tersenyum' dan menganggap kita gembira. Kajian menunjukkan senyuman memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak.
  3. Apabila darah yang 'sudah sejuk' ini sampai ke hipotalamus (bahagian yang mengawal suhu badan dan emosi) ia menghasilkan kesan 'gembira'. Selain itu, apabila kita tersenyum, kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi.
  4. Senyuman bukan sekadar reaksi gerak muka, tetapi turut mempunyai kaitan dengan penghasilan endorphin dalam otak yang mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi menjadikan seseorang itu rasa lebih selesa dengan diri sendiri.
  5. Kajian menunjukkan individu yang ketawa 100 kali dalam tempoh 24 jam mendapat manfaat kardiovaskular sama seperti bersenam 10 minit. Hal ini terjadi kerana apabila kita ketawa, tekanan darah dan kadar dengupan jantung meningkat. Kemudian kedua-dua kadar ini akan turun iaitu lebih rendah daripada paras sebelum anda ketawa.
  6. Anda juga perlu sedar bahawa kanak-kanak lebih banyak ketawa dari orang dewasa. Kanak-kanak berumur antara empat hingga enam tahun ketawa 400 kali sehari berbanding hanya 15 kali sehari di kalangan orang dewasa. Justeru tidak hairan jika orang dewasa lebih mudah diserang penyakit serta mengalami masalah tekanan dan kemurungan.
  7. Kajian yang dibuat oleh sekumpulan saintis dari Universiti Pusat Perubatan California menjelaskan terdapat dua jenis 'stress' iaitu stress yang baik dan stress yang tidak baik. Senyum dan ketawa dikategorikan sebagai stress yang baik. Stress yang tidak baik akan memberi tekanan kepada sistem ketahanan badan.
  8. Dalam kajian di atas, dua kumpulan orang dewasa telah digunakan sebagai eksperimen. Kumpulan pertama dipertontonkan cerita-cerita lucu manakala kumpulan kedua diletakkan disebuah bilik tanpa berbuat apa-apa. Sampel darah diambil 10 minit sebelum dan selepas kajian dibuat. Dari keputusan sampel darah tersebut, kumpulan pertama didapati peningkatan hormon semakin baik seperti hormon 'endorphins' dan hormon 'neurotransmitters' dan penurunan tahap hormon stress 'cortisol' dan 'adrenaline' .
  9. Ketika kita ketawa, sel pembunuh tumor dan virus semulajadi dalam badan akan bertambah selaras dengan pertambahan Gamma-inteferon (protein melawan penyakit), sel T (yang penting untuk sistem pertahanan badan) dan sel B (yang menghasilkan antibodi melawan penyakit).
  10. Senyuman juga mampu merendahkan tekanan darah, menambah kemasukan oksigen dalam darah dan ini secara tidak langsung merangsang proses penyembuhan. Banyak kajian terbukti bahawa tekanan emosi seperti kemurungan, kemarahan atau keresahan mempunyai kaitan dengan sakit jantung.
  11. Senyuman yang diakhiri dengan ketawa mengaktifkan kimia badan dan secara tidak langsung merendahkan risiko penyakit jantung, tekanan darah tinggi, strok, atritis dan ulser. Pusat Perubatan Universiti Maryland menjalankan kajian ke atas 300 responden dan mendapati 40 peratus orang yang mengidap penyakit jantung kurang ketawa berbanding orang yang sihat.
  12. Senyuman dan ketawa antara senaman yang baik kerana ia membabitkan diafragma, abdomen, sistem pernafasan, muka, kaki dan otot belakang badan. Ketawa 'mengurut' organ dalam abdomen dan menguatkan otot abdomen, merangsang kedua-dua belah otak dan meningkatkan keupayaan untuk belajar. Ia melegakan ketegangan otot dan tekanan psikologi; membuatkan otak lebih peka serta bersedia menerima maklumat baru.
  13. Ketawa juga dikatakan mampu memperbaiki fungsi usus, sekali gus meningkatkan pencernaan dan penyerapan nutrient dalam badan. Ada juga yang percaya ketawa boleh membakar kalori seperti kita bersenam beberapa minit.
  14. Selain memberi pelbagai kebaikan kepada tubuh, dalam ajaran Islam sendiri mengatakan senyum itu satu sedekah. Senyum mampu menjadi penawar pada penyakit rohani yang kronik. Senyum tidak perlu modal, hanya sekelumit rasa ikhlas yang bisa memaniskan senyuman itu. Senyuman yang dilemparkan mampu menyerikan hari insan lain. Mungkin juga mampu menyejukkan hati yang sedang marah atau mampu juga untuk memulakan sesebuah ikatan.
  15. Pujangga menyebut " SENYUM ITU KELOPAK. KETAWA ITU BUNGA YANG SEMPURNA KEMBANGNYA". 

hadapi dgn snyuman..

hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi biar terjadi
hadapi dengan tenang jiwa
semua kan baik-baik saja
bila ketetapan Tuhan
sudah ditetapkan, tetaplah sudah
tak ada yang bisa merubah
dan takkan bisa berubah
relakanlah saja ini
bahwa semua yang terbaik
terbaik untuk kita semua
menyerahlah untuk menang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...